feestwinkelFeestwinkel  20000 artikelen  20.000 producten op voorraad   Snelle verzending  Snelle verzending  Carnaval gaat door!!!  Carnaval gaat door!!!   Uitstekende klantenservice  Uitstekende klantenservice  Review   Beoordeling 8.8/10

Personeel gezocht: mail ons of kom langs

Terug naar het overzicht

 

Ruilen en retour sturen 

Er zijn meerdere redenen waarom u iets retour zou willen sturen.

  • U heeft spijt van uw aankoop
  • U heeft een defect product ontvangen
  • U heeft een te grote of te kleine maat besteld
  • U wilt in aanmerking komen voor garantie 

In alle gevallen behalve de laatste kunt u gebruik maken van onderstaande procedure. Voor garantie verwijzen we naar de aparte procedure : "garantie" verderop op deze pagina. Beenmode, pruiken, make-up en maskers komen niet in aanmerking voor ruilen en retour. Ook leveringen op offerte en levering aan bedrijven kennen andere regels dan de wet "kopen op afstand".

Procedure voor retourzendingen

  1. Stuur een e-mail aan info@fopenfeestwinkel.nl. Vermeld het ordernummer en de reden van retour. Het ordernummer vindt u in de mail die u heeft ontvangen tijdens het bestelproces. U kunt natuurlijk ook gewoon reageren op de orderbevestiging. Wacht niet op een antwoord maar ga gewoon verder met punt 2,3,en 4.

  2. Verpak het product indien mogelijk in de orginele doos of gebruik, indien niet meer mogelijk, een andere stevige doos en voeg de originele factuur toe. Zonder deze factuur kunnen we niet achterhalen van wie het pakket komt.

  3. Verzend het pakket voldoende gefrankeerd naar onderstaand adres. Het risco van deze zending is voor u. Stuur het aangetekend of verzekerd in geval de waarde groot is.

    D&G Fop en Feestwinkel
    afd. retouren
    De Vest 24
    5555 XL  Valkenswaard

  4. Na ontvangst van het pakket ontvangt u van ons binnen 14 dagen uw aankoopbedrag terug. Kosten van de retourzending en eventuele betaalkosten en extra toevoegingen aan de verzendkosten zijn voor uw rekening. Mocht u voor Afterpay hebben gekozen wordt de factuur automatisch aangepast en ontvangt u weer een nieuwe factuur.

  5. (Als u iets wilt ruilen kunt u direct uw gewenste product (opnieuw) bestellen of u kunt wachten totdat u uw betaling heeft terug ontvangen.)

 

LET OP : Producten die online gekocht zijn kunt u niet ruilen in onze fysieke winkel!

 

Garantie

Garantie via D&G Fop en Feestwinkel bestaat uit het deugelijk afleveren van onze producten. Op alle producten is een fabrieksgarantie van toepassing. 

Fabrieksgarantie Op veel producten geeft de fabrikant een garantie. U kunt dan aanspraak maken op fabrieksgarantie, hiervoor kunt u ons een mailtje sturen zodat wij voor u gaan uitzoeken wat de garantie precies inhoudt. U kunt ook het contactformulier  gebruiken.Vermeld hierin: 

- Het merk en type van het product,
- De aankoopdatum,
- Het factuurnummer
- Een zo uitgebreid mogelijke klachtomschrijving 

Uw aanvraag wordt beoordeeld door een medewerker. Soms neemt een medewerker contact met u op om wat extra vragen te stellen om ons een zo duidelijk mogelijk beeld van het probleem te kunnen vormen, eventueel dragen wij oplossingen aan. Ook kunnen wij u van dienst zijn door u te verwijzen naar de helpdesk van een fabrikant, zij kennen immers alle ins en outs van hun producten. Veelal wordt een probleem op deze manier op een bevredigende manier opgelost. Wanneer het probleem niet opgelost kan worden,en u denkt dat het artikel defect is, dan kunt u aangeven dat u het wilt indienen onder garantie. Na acceptatie kunt u het product opsturen.  De procedure is dezelfde als die van ruilen en retouren. Verzend alleen niet voordat u van ons een bericht heeft ontvangen.

 

Overige bijzonderheden over de wet "kopen op afstand".  Dit doet overigens niets af aan bovenstaande, maar wij willen het u niet onthouden. 
 

Zichttermijn / Afkoelingsperiode  

Let op!!!  Onderstaande regels zijn de regels voor het kopen in onze webshop. Hierbij houden we de wettelijke regels aan. Voor onze fysieke winkel gelden andere regels. Ook daar gelden wettelijke regels, maar die zijn niet gelijk aan de regels van de website. 

We willen graag dat u volledig tevreden bent met uw aankopen bij D&G Fop en Feestwinkel. Het kan echter voorkomen dat u zich vergist heeft bij uw aankoop of dat u om een andere reden een product wilt retourneren.  

Wanneer u als consument een product koopt op afstand, bijvoorbeeld via Internet, hebt u (vrijwel altijd) recht op een zichttermijn / afkoelingsperiode. De zichttermijn / afkoelingsperiode geldt uitsluitend voor consumenten. Onder consument wordt verstaan de koper van goederen of afnemer van diensten, zijnde een natuurlijk persoon die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf. Tijdens de zichttermijn / afkoelingsperiode heeft u als consument de mogelijkheid om zonder enige verplichting uwerzijds, anders dan tegen vergoeding van de rechtstreekse kosten van terugzending en aftrek van de verzendkosten, de ontvangen goederen te retourneren. De zichttermijn / afkoelingsperiode duurt een periode van 14 dagen, ingaande op de dag na ontvangst door of namens de consument.  

De zichttermijn / afkoelingsperiode geldt echter niet voor alle producten die u op afstand koopt. De uitzonderingen zijn

- betreffende de levering van diensten waarvan de uitvoering met instemming van de consument begonnen is vóór het einde van de termijn van 14 dagen
- betreffende de levering van goederen of diensten waarvan de prijs gebonden is aan de schommelingen op de financiële markt, waarop de leverancier geen vat heeft
- betreffende de levering van goederen die volgens de specificaties van de consument zijn vervaardigd of die een duidelijk persoonlijk karakter hebben of die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden of snel kunnen bederven of verouderen
- betreffende de levering van audio- en video-opnamen en computerprogrammatuur waarvan de verzegeling door de consument is verbroken
- betreffende de levering van kranten en tijdschriften
- voor diensten van weddenschappen en loterijen 
- betreffende de levering van pruiken en beenmode en maskers kunnen niet retour worden gestuurd vanwege  hygiene, u wilt er toch ook zeker van zijn dat u een niet gedragen pruik ontvangt.
- betreffende de levering van meerdere aantallen van 1 product, als u bijv voor een groep kleding besteld bestel dan eerst 1 pasmaat en daarna de rest, besteld u meerdere artikelen mogen wij er vanuit gaan dat u deze producten echt wilt dus heeft u geen recht op retour (ruilen in een andere maat mag altijd.)
- betreffende de levering van aanbiedingen.  (wel kunnen deze geruild worden voor een andere maat)